wtorek, 5 czerwca 2012

Camaro II generacji

Druga generacja: 1970-1981
1970 Camaro Z28

Camaro II generacji zadebiutowało w lutym 1970 roku i pozostało w produkcji aż do 1981 roku. W 1974 i 1978 roku auto przeszło kilka zmian kosmetycznych. Samochód urósł i zmienił się z typowego trzy bryłowego nadwozia na coupe z pochyloną tylną szybą stanowiącą niemal jedną płaszczyznę z klapą bagażnika. Zmiana stylistyki spowodowała też, że samochód stał się cięższy od swojego poprzednika jednak nadal bazuje na platformie F-Body. W nowych Camaro zastosowano większość jednostek napędowych pochodzących z modelu z 1969 roku. Montowano między innymi rzędowe 6 cylindrowe silniki o pojemnościach 3.8 L (230 cali) i 4.1 L (250 cali). Z gamy silników V8 dostępne były 5.0 L (305 cali), 5.7 L (350 cali), 6.5 L (396 cali), 6.6 L (400 cali) oraz 7.4 L (454 cale). Jednostki napędowe współpracowały z 4 biegową skrzynią biegów lub 3 stopniową przekładnią automatyczną. Z uwagi na kryzys paliwowy początku lat 70 wersje modelu z dużymi silnikami stopniowo były wycofywane. W 1971 roku Camaro SS zostało wybrane przez magazyn Road & Track jako jeden z dziesięciu lepszych samochodów na świecie. W odpowiedzi na zapotrzebowanie entuzjastów oraz sukces Trans Am'a ze stajni Pontiac'a w połowie 1977 roku wersja Z28 wróciła do produkcji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz