wtorek, 19 czerwca 2012

Koncepcyjne Camaro czyli narodziny V generacji.


Kiedy w 2003 roku debiutował prototyp V generacji Forda Mustanga nikt pewnie jeszcze nie przypuszczał, że historia może się powtórzyć. Zainteresowanie nowym Mustangiem wprowadzonym do sprzedaży w 2005 roku spowodowało, że koncern General Motors rozpoczął pracę nad prototypem nowego Camaro. Odpowiedź nie trwała stosunkowo długo bo już 9 stycznia 2006 roku na North American International Auto Show  w Detroit zaprezentowano prototyp Camaro V generacji. 
2006 Concept Camaro V-th generation.
Samochód swoją sylwetką nawiązywał podobnie jak konkurent ze stajni Forda do swojego pierwszego wcielenia a tym samym najlepszych lat tego modelu. Prototyp zaprojektowany został przez pochodzącego z północnej Korei Sangyup Lee i oparty był na Platformie Z. Redakcja magazynu Autoweek jednogłośnie przyznała koncepcyjnemu Camaro tytuł „Best In Show”. Prezentowany samochód koncepcyjny był dwudrzwiowym, czteroosobowym coupe z tylnim napędem. Rozstaw osi prototypu wynosił 281 cm i był o 23 cm dłuższy niż w I generacji Camaro ale jego długość całkowita była o 18 cm krótsza i wynosiła niespełna 473 cm. W prototypie zainstalowano silnik V8 LS2 o pojemności 6.0 L (366 cali) z systemem zasilania AFM (Active Fuel Management) oraz 6 biegową manualną skrzynię biegów T-56 Borg Warner znaną już z IV generacji Camaro. Nowością było zastosowanie niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Sztywna tylna oś z poprzednich modeli odeszła w zapomnienie. Zastosowano też 14 calowe tarcze hamulcowe oraz 4 tłoczkowe zaciski na wszystkich czterech kołach a także 21 calowe koła przednie z oponami 275/30 i 22 calowe koła tylne z oponami 305/30. W wielu motoryzacyjnych publikacjach spekulowano nad nowym projektem GM jakoby że prowadzone były prace nad wersją cabrio nowego Camaro. Spekulacje te zostały przerwane 4 stycznia 2007 roku kiedy przedstawiciele GM oficjalnie potwierdzili informacje publikowane w prasie motoryzacyjnej. 6 stycznia 2007 roku na pokazie NAIAS w Detroit oficjalnie zaprezentowana została koncepcyjna wersja cabrio (convertible) Chevy Camaro. 
2007 Concept Camaro Convertible.
Mogłoby się wydawać, że jedyną różnicą między coupe a cabrio jest brak dachu i perłowy pomarańczowy kolor z dwoma ciemno szarymi pasami biegnącymi przez przednią maskę i klapę bagażnika jednak to nic bardziej mylnego. Poza tymi rzucającymi się w oczy zmianami są jeszcze inne bardziej powiedzmy ‘subtelne’. Poczynając od linii zamknięcia drzwi cały tył auta został przemodelowany. Aby zachować dobre proporcje przekształcono nieco tylny spojler a załamania na tylnych błotnikach są o klika cali dalej niż w coupe. W wersji cabrio zastosowano podobnie jak w coupe 21 calowe felgi z przodu oraz 22 calowe z tyłu jednak o zupełnie innym wzorze z pomarańczowym paskiem wokoło zewnętrznej części felgi co stanowiło odwołanie do tzw. redwalls (czerwonych pasków na oponie) z końca lat 60 tych. Wiele zmian wprowadzono przede wszystkim we wnętrzu koncepcyjnego auta. Siedzenia w stylu retro z wersji coupe zostały zastąpione skórzanymi fotelami z pomarańczowymi przeszyciami nawiązującymi do koloru auta. Tylne siedzenia były o 15 cm bliżej siebie aby zrobić miejsce na chowany dach. Chromowane klamry pasów bezpieczeństwa zostały zaprojektowane tak aby wyglądały jak te montowane w autach GM z końca lat 60 tych. Dodano też wiele metalizowanych wykończeń na desce i panelu środkowym. Trój ramienna kierownica oraz zestaw czterech wskaźników z panelu środkowego zostały przeniesione z wersji coupe ale poprawiono przejrzystość okrągłych zegarów w kwadratowych ramkach poprzez zastosowanie białych tarcz z czarnymi chromowanymi numerami wraz z czerwoną wskazówką. Wnętrze produkcyjnej wersji Camaro było właśnie bardzo zbliżone do tego odmienionego wnętrza z koncepcyjnego Camaro w wersji cabrio.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz